Podpora na diaľku mení spôsob komunikácie s bankou

22/07/2025 | Redakce, Tatra banka | foto: Tatra banka
Článok|Diskusia

Služba „Podpora na diaľku“ mení spôsob, akým klienti Tatra banky komunikujú so svojimi bankármi. Ako prví si túto novinku vyskúšajú prémioví klienti, ktorí majú prideleného svojho osobného bankára v pobočke alebo na diaľku. Inovácia umožňuje priamu interakciu v online priestore prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka. Klienti získavajú trvalý komunikačný priestor, kde môžu kedykoľvek zanechať správy, klásť otázky alebo žiadať o pomoc, čím sa zvyšuje komfort a efektivita správy ich financií.

Bezpečná a efektívna komunikácia s bankárom

Trvalý chat priamo v mobilnej aplikácii Tatra banka umožňuje obsluhu klienta osobným bankárom „na diaľku“. Všetka komunikácia prebieha v šifrovanom prostredí, čo zabezpečuje ochranu citlivých údajov a poskytuje klientom istotu, že ich osobné informácie zostanú v bezpečí. Klient sa môže kedykoľvek opýtať alebo napísať požiadavku svojmu bankárovi, ktorý sa jej bude venovať počas pracovnej doby. Navyše, v chate je možné plynulo prepnúť do audio alebo videohovoru, pričom nie je potrebné žiadne ďalšie overenie.

Jednoduchý spôsob interakcie

Súčasťou novej služby je funkcia navigácie klienta pomocou „podsvietenia“ nasledujúceho kroku (co-browsing). Klient pritom nemusí používať inú aplikáciu, všetko prebieha priamo v mobilnej aplikácii Tatra banka, ktorú si stačí po sprístupnení novej verzie jednoducho aktualizovať. Vďaka funkcii „podsvietenia“ vie bankár klientovi presne ukázať, kde v aplikácii nájde požadované informácie, napríklad ako si zmení limity na karte alebo ako si aktivuje novú službu. Klientovi sa priamo vyznačí miesto, na ktoré má kliknúť. Na rozdiel od bežného zdieľania obrazovky táto technológia zaručuje, že bankár za klienta nič „nevykliká“ a nemá prístup k citlivým informáciám, ktoré sú výlučne vo vlastníctve klienta. Bankár vidí iba to, čo sa zobrazuje v mobilnej aplikácie Tatra banka, pričom nemá prístup k údajom, ako sú PIN kód na potvrdzovanie platieb, PIN kód ku karte, či celé číslo platobnej karty. Rovnako nemá prístup k aplikáciám a údajom mimo mobilnej aplikácie Tatra banka, a teda sa v bankových záznamoch zo stretnutia neobjavia žiadne súkromné správy či osobné údaje.

„V dobe, keď sa na nás hrnú podvodné útoky z každej strany a bežné komunikačné platformy nemusia byť bezpečné pre zdieľanie citlivých dát, je pre mňa veľkým potešením, že sa nám podarilo vytvoriť bezpečný komunikačný priestor, kde môžu klienti diskutovať s bankárom o svojich financiách bez obáv. Rovnako je skvelé mať možnosť komunikovať bez toho, aby sme museli spolu s klientom hľadať vhodný čas na stretnutie,“ vysvetľuje Eva Fedorová z tímu pre rozvoj systémov kontaktného centra.

Nová funkcionalita je dostupná v prvej fáze pre vybraných klientov banky v starostlivosti osobných bankárov. Neskôr sa plánuje jej rozšírenie aj pre ďalšie klientske segmenty.

Prví v mobilnej aplikácii

„Podpora na diaľku“ využíva technológiu od švajčiarskej firmy Unblu, ktorá sa špecializuje na bezpečnú navigáciu a komunikáciu pre privátnych klientov. Spoločnosť Unblu, založená v roku 2008, vlastní patent na funkciu co-browsing. Zatiaľ čo väčšina bánk využíva túto technológiu na svojich webových stránkach, Tatra banka ako prvá banka v regióne implementovala službu priamo do mobilnej aplikácie.

Aké komunikačné možnosti ponúkajú mobilné bankové aplikácie českých bánk?

Analytička Veronika Křivská, ktorá sa od roku 2017 venuje porovnávaniu a analýze mobilných aplikácií, nám na túto otázku odpovedala:

Česká spořitelna nabízí v Georgi „Komunikace s bankéři“ – stačí napísať priamo svojmu osobnému bankéři, pokud klient nemá osobného bankére, príde správa niektorému z bánk z klientskych pobočiek (adresa pobočky je napísaná u tejto funkcie v mobilnej aplikácii).

Raiffeisenbank ponúka v mobilnej aplikácii „Chat“ – bankéři sú k dispozícii v pracovných dňoch od 8 do 20 hodín, o víkendoch a sviatkoch od 8 do 18 hod., virtuálna asistentka RAIA je k dispozícii nonstop.

Chat s bankéři, nikoliv chatboty nabízí v mobilnej aplikácii mBank a Partners Banka a Banka Creditas.

Dále Chat s chatboty ponúka v mobilnej aplikácii Komerční banka (chat s virtuálnou asistentkou Ruby), Air Bank (chat s virtuálnou asistentkou Anetou).

 

Spravodajstvo

Finparada.sk|Finparada.cz

Podpora na diaľku mení spôsob komunikácie s bankou

Služba „Podpora na diaľku“ mení spôsob, akým klienti Tatra banky komunikujú so svojimi bankármi. Ako prví si túto novinku vyskúšajú prémioví klienti, ktorí majú prideleného svojho osobného bankára v pobočke alebo na diaľku. Inovácia umožňuje priamu interakciu v onlin...

22/07/2025 | Redakce, Tatra banka | foto: Tatra banka

Kam Slováci najviac ukladali peniaze? Pozrite sa na prehľad za rok 2024

Rok 2024 priniesol slovenskému bankovému sektoru stabilný vývoj s miernym rastom aktív aj pasív vo väčšine inštitúcií. Najväčší podiel na trhu si naďalej držia tradičné banky, ako Slovenská sporiteľňa, VÚB alebo ČSOB. Niektoré menšie či zahraničné banky však zaznamen...

17/06/2025 | Tomáš Smetana | foto: Pixabay

Rebríček cestovného poistenia 2025, aké sú najlepšie ponuky?

Na Finparáde sme pred letom aktualizovali žebříček cestovného poistenia. V žebříčku nastali oproti roku 2024 zmeny, na prvom mieste zostáva poistenie Axa-assistance. Na druhom mieste je poistenie od poisťovne Union a na treťom mieste je novo Allianz. Rozhodujúcimi pa...

11/06/2025 | Michal Mošnička | foto: Adobe Stock

Letní kapesné pro děti: Kolik rodiče dávají a jaké dětské účty banky nabízejí?

Každé léto stojí rodiče před rozhodnutím, jak vysoké kapesné dát dětem, které odjíždějí na prázdniny mimo domov. Na týdenní tábor dostávají české děti většinou necelou tisícovku. Myslíte, že je to moc nebo málo? V článku naleznete nejenom výsledky průzkumu, ale i srovnání dětských účtů jednotlivých českých bank...

31/07/2025 | Veronika Křivská, zpráva Air Bank | foto: Air Bank

Přehled dluhopisů na Finparádě za měsíc červenec

Dluhopis, nebo také obligace či bond, je druh cenného papíru, který je pro investory jednou z možností zhodnocení peněz a pro vydavatele možností, jak si výhodně zajistit dlouhodobější zdroj financování. Na Finparádě se zaměřujeme na dluhopisy od finančních společností a bank. Kterým dluhopisům bude končit upisovací období a jaké jsou nové dluhopisy na Finparádě? Přinášíme přehled dluhopisů za měsíc červenec...

31/07/2025 | Tomáš Smetana | foto: Shutterstock

Od miliardových investic po sociální péči: Nemovitostní fondy mění tvář českého investičního trhu

Investování do nemovitostí skrze fondy nabírá v Česku na síle. Zatímco ČSOB se svým novým nemovitostním fondem pro retailové klienty již dosáhla první miliardy zainvestovaných prostředků, CREDITAS Nemovitostní I, jeden z nejúspěšnějších tuzemských retailových fondů, strategicky rozšířil své portfolio o budovy sítě sociálních zařízení Alzheimer Home, čímž jeho nemovitostní majetek čítá 16 objektů o celkové rozloze 120 000 m2...

30/07/2025 | Tomáš Smetana, zpráva ČSOB a CREDITAS | foto: Designer

Zobraziť všetky články